From Wikipedia, the free encyclopedia
Robert Burns (25 Januar 1759 in Allowa, Ayrshire – 21 Julie 1796 in Dumfries), cried Robbie or Rabbie Burns forby, is the naitional poet o Scotland. He scrieved in Scots, wi some Inglis influence whiles. He is weel-kent as the naitional makar o Scotland, an his wark is celebratit athort the warld. Athort the warld he is the best kent o the mony makars that haes wrocht in the Scots leid, tho he screived mony poems in Inglis forby, an in a kin o licht Scots that can be easy read by fowk nae sae acquent wi Scots, within an furth o Scotland. Burns is aften regairdit as a pioneer o the Romantic Muivement, an efter his deith he becam a symbol an important springheid o inspiration tae the foonders o baith Leiberalism an Socialism. He haes become a cultural icon o Scotland, baith in Scotland itsel an amang Scots that haes flittit tae fremmit airts.
- A magnitude 7.6 earthquake strikes Papua New Guinea, leain at least seven fowk deid.
- Elizabeth II (picturt), Queen o the Unitit Kinrick an the ither Commonweel Nations, dees at 96 year auld, an is succeedit bi her son King Charles III.
- Elizabeth Truss is selectit as the new Prime Meenister fur the Unitit Kinrick.
- Umwhile Soviet leader Mikhail Gorbachev dees at 91 year auld.
Frae a collection o Wikipedia's airticles:
- ... that Scott Manley (picturt) wis a consultant on the scrievin o The Skies of Pern?
- ... that the lest pistol duel in Scotland happent in Auchtertool?
- ... that the seed husks o Plantago can be aet tae sort out yer dry darn?
- ... that Oor Wullie's paw is cried Tam?
- ... that Marco Polo met wi Kublai Khan, the heid chief o the Mongols?
- 1745 – A Hanoverian airmy is defeatit, in ten meenits, bi the Jacobite forces o Prince Charles Edward Stuart.
- 1898 – Empress Dowager Cixi seizes pouer an ends the Hunder Days' Reform in Cheenae.
- 1937 – J. R. R. Tolkien's The Hobbit is published.
- 1942 – The Holocaust in Ukraine: In Dunaivtsi, Ukraine, Nazis murther 2,588 Jews.
- 1949 – The Fowkrepublic o Cheenae is proclaimed.